A vádirat szerint röviden: A vádlott férfi 2017. december 21-én a Cseh Köztársaság egyik autópályáján közlekedett az általa vezetett Audi A5 típusú személygépkocsival, melynek jobb első ülésén, a biztonsági övvel szabályosan bekötve ült a sértett férfi. A vádlott útközben észlelte, hogy az autók feltorlódtak, ezért az autópálya mellett haladó főútvonalra tért át. Ezen közlekedve egy községet elhagyva, az ott kialakított körforgalmon keresztül, a vádlott annak ellenére tért vissza az autópálya úttestére, hogy az építés alatt álló autópálya szakaszra történő behajtást „Mindkét irányból behajtani tilos!” jelzőtábla tilalmazta. Ezen a szakaszon a vádlott 130 km/h sebességgel közlekedett a gépkocsijával, majd haladása során az út vége előtt nem volt képes megállítani a járművet és 90-100 km/h sebességgel nekiütközött a gépkocsi elejével az ott található híd betonszerkezetének. A vádlott járműve megpördült, előbb a partoldalra, majd a szalagkorlátra került, majd nekiütközött egy acélzsalunak és a hídkorlátnak, ahonnan – az úttestet szegélyező szalagkorláton keresztül – az úttestnek csapódva került nyugalmi véghelyzetbe.
A vádlott által vezetett gépkocsi mögött egy cseh gépkocsivezető által vezetett személygépkocsi is balesetet szenvedett, a szalagkorláton nyerte el nyugalmi helyzetét.
A vádlott utasa olyan súlyos fejsérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítását követően elhunyt.
A vádlott gépkocsijában műszaki hiba miatt a légzsákok és a biztonsági övfeszítő rendszer nem működtek. Működő légzsákok mellett a sértett sérülései kevésbé súlyosak is lehettek volna.
A bíróság előkészítő ülést tart az ügyben.