Panaszok, közérdekű bejelentések, ügyfélsegítő

Tájékoztató az ügyfélsegítőről

A Pécsi Törvényszék illetékességi területén működő bíróságokon 2020. június 22. napjától újra elérhető az Ügyfélsegítő.

Az ügyfelek az ügyfélsegítőt kizárólag előzetes időpontegyeztetést követően vehetik igénybe.

Időpontot kérni az alábbi telefonszámokon lehet:

  • Pécsi Járásbíróság: +36 72 522 151
  • Komlói Járásbíróság: +36 72 582 140
  • Mohácsi Járásbíróság: +36 69 311 449
  • Siklósi Járásbíróság +36 72 351 711
  • Szigetvári Járásbíróság: +36 73 310 231

 

Tájékoztató az ügyfélsegítőről a Pécsi Járásbíróságon

A Pécsi Törvényszék illetékességi területén működő Pécsi Járásbíróságon az ügyfélsegítőt kizárólag előzetes, telefonon történő időpontfoglalás útján lehet igénybe venni. 

A mindenhét pénteki napján megtartott ügyfélsegítő napra 9-15 óra közötti időpont lefoglalására van lehetőség azzal, hogy 14-15 óra közötti időpontok a soron kívül intézendő ügyeknek vannak fenntartva. 

Az adott hétre szóló időpont lefoglalására a hét csütörtöki napjának 14 órájáig van lehetőség. 

Az ügyfelek időpontfoglalást az alábbi telefonszámokon jelenthetik be: 

+36 72 522 151

+36 30 448-6646

 

Panaszok, közérdekű bejelentések

A panaszokat, közérdekű bejelentéseket minden esetben a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény értelmében kell elbírálni. A törvény értelmében mindenkinek joga van ahhoz, hogy egyedül vagy másokkal együtt írásban kérelemmel, panasszal vagy javaslattal forduljon bármely közhatalmat gyakorló szervhez, így Ön a bíróságok felé panasszal vagy közérdekű bejelentéssel élhet.

A bíróságokhoz intézett panaszt, közérdekű bejelentést a közérdekű bejelentésekkel és panaszokkal kapcsolatos eljárás rendjéről szóló 7/2018. (VII. 11.) OBH utasítás rendelkezései szerint – a benne előírt eljárási rend és határidők betartásával – kell megvizsgálni és elintézni.

Az Országos Bírósági Hivatal elnökének egyik stratégiai célja a bírósághoz való hozzáférés egyszerűsítése, amelynek alapvető pillére az állampolgárok információszerzése, a könnyen áttekinthető és informatív honlap, ügyfél tájékoztatási centrumok létrehozása, az ügyfelek megfelelő és folyamatos tájékoztatása, továbbá az ügyfél-elégedettség mérése.

A panaszok és a közérdekű bejelentések rendeltetésszerű benyújtása érdekében az Országos Bírósági Hivatal és a bíróságok kiemelt figyelmet fordítanak a panaszok és közérdekű bejelentések elbírálásra, így a panaszkezelés egyik kiemelt célja az ügyfél-elégedettség növelése.

A fentiekhez kapcsolódóan több bíróság foglalkozik az ügyfél-elégedettség témakörével, melynek keretében többen ügyfélkartát és az ügyfél-elégedettség mérésére alkalmas kérdőíveket dolgoztak ki.

Az alaábbi linken elérhetik az OBH központi tájékoztatóját a fentiekkel kapcsolatban: 

https://birosag.hu/kozerdeku-bejelentes-panasz

 

Ügyfélsegítő

A mellékelt dokumentumban a tartalomjegyzék soraira kattintva érhetik el az egyes tájékoztatók tartalmát.

CsatolmányMéret
703.88 KB